Latvijā veikparki parādījās salīdzinoši nesen, taču to izaugsme un cilvēku interese par veikbordu ievērojami pieaug ar katru jauno sezonu. Kurš veikparks ir Tavu nākamo brīvdienu galamērķis? Atliek tikai izvēlēties, Tavuprāt, piemērotāko vietu un doties veikošanas piedzīvojumos! 🙂
Kabelis 20-30€/1h Inventārs 5€/1h Hidrotērps Iekļauts cenā
Pludmales volejbols
Rullītis
Aku ceļš 1, Jelgava, LV-3008
1x
2x tramplīni 2x slaidi
Kabelis 30€/1h Inventārs iekļauts cenā
Flyboard Pūslis Ūdens motocikls
Vecāķu Jahtu Klubs
Mangaļu prospekts 47
1x
–
Kabelis 30€/1h
Veikbords aiz laivas Laivu piestātne Kafejnīca Slidotava
Hei, ar veikbordu var nodarboties ne tikai kabeļparkos, bet arī, traucoties aiz laivas! Otrajā tabulā ir apkopotas vietas, kur Latvijā Tu vari veikot vai slēpot pa motorlaivas radītiem viļņiem. 🙂
Veikošana aiz laivas
VEIKPARKS
VIETA
ŪDENSTILPNE
KONSTRUKCIJAS
VEIBORDA CENAS
PAPILDUS IESPĒJAS
Jūrmalas
“Smilgas” Priedainē
Lielupe
1x tramplīns
20€/10min
Ūdensslēpošana Pūslis Ceļu dēlis Laivas
Ūdenssklubs
Pie “Baltvillas”
Baltezers
–
20€/10min
SkySki slēpes Ūdensslēpošana Veikskeits Ceļu dēlis Pūslis Barefooting Restorāns
Šodien ir pieejami veikparki, jo piecdesmito gadu beigās kāds jauns vācu inženieris un kvēls ūdens sporta cienītājs – Bruno Rixen – sprieda par to, kā dot iespēju vairāk cilvēkiem izbaudīt šo pārsteidzošo piedzīvojumu – slīdēt pa ūdens virsu. Viens bija skaidrs – šis sporta veids, kam nepieciešama motorlaiva, nav pa kabatai kuram katram. Par spīti sliktajai finansiālajai situācijai, Bruno jau līdz sešdesmito gadu vidum bija radījis ko pavisam revolucionāru ūdenssporta attīstībā. Viņš uzbūvēja pirmo ūdensslēpošanas kabeļparku uz ezera Bordeshol, Vācijā. Lūk, ilustratīvs foto, kurā var redzēt, pēc kāda principa tiek veidoti šādi veikparki.
Šo veikparku veidoja vairāku torņu sistēma, kuru savstarpēji sasaista trose virzoties pa apli, aizstājot vilkšanas funkciju, ko iepriekš veica motorlaiva. Būtiskākais sasniegums šajā projektā bija iespēja vairākiem cilvēkiem vienlaikus braukt pa ezeru ar slēpēm un nebija jāapstādina trose, lai kāds slēpotājs pievienotos pārējo pulkam.
SOLIS UZ PRIEKŠU – SYSTEM 2.0
Viens no mūsdienu labākajiem veikparku inženieriem – Christian von Lerchenfeld – ar kabeļparku izveidi sāka nodarboties tieši Bruno Rixen dibinātajā kompānijā Rixen Cableways. Ieguvis lielu pieredzi, viņš izveidoja savu veikparku izstrādes kompāniju Sesitec, kura šobrīd ir viena no vadošajām šajā industrijā pasaules mērogā. 2007.gadā Sesitec prezentēja savu jaunāko kabeļu sistēmu System 2.0, kas padarīja šo sportu maksimāli mobilu. Augstāk foto ar O’neill divu torņu veikparka plānu Krievijā. System 2.0 ir divu torņu sistēma, starp kuriem trose pārvietojas turp un atpakaļ.